PLAN DNIA STARSZAKI

  • 8:00 – 8:30
  • 8:30 – 9:00
  • 9:00 – 10:00
  • 10:00 – 11:00
  • 10:30 – 10:45
  • 11:00 – 12:30
  • 12:30 – 13:00
  • 13:00 – 13:30
  • 13:30-15:00
  • 15:00 – 15:30
8:00 – 8:30

NA DOBRY DZIEŃ…


  • zabawy ruchowe, zabawy ze śpiewem, integracyjne, zabawy przy muzyce
  • ćwiczenia ogólnorozwojowe (m.in. rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę, orientację w schemacie ciała oraz orientację przestrzenną)
  • rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci
  • zestaw ćwiczeń porannych oraz wzmacniających  narządy mowy

8:30 – 9:00

I ŚNIADANIE


czynności samoobsługowe, doskonalenie nawyku estetycznego, kulturalnego

i samodzielnego spożywania posiłku


9:00 – 10:00

MALI ODKRYWCY…


  • zajęcia edukacyjne inspirowane przez nauczyciela obejmujące różne obszary aktywności, podczas których dzieci odkrywają, poznają, przeżywają, działają oraz doświadczają otaczającą je rzeczywistość, a także rozwiązują w twórczy sposób różnorodne problemy edukacyjno-dydaktyczne
  • zabawy ruchowe integrujące grupę
  • realizacja różnorodnych form i metod pracy indywidualnej i zespołowej z zakresu edukacji zdrowotnej, społeczno-moralnej, artystycznej, muzycznej, przyrodniczej matematycznej i literackiej
  • prowadzenie obserwacji przyrodniczych i zabawy badawcze w naturalnym środowisku
  • zabawy dydaktyczne
  • tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci

10:00 – 11:00

CZAS NA ZABAWĘ…


zabawy twórcze, zabawy w kącikach zainteresowań wynikające z własnej aktywności dziecka,

indywidualne i grupowe (obserwacja zachowań i działań dzieci)


10:30 – 10:45

II ŚNIADANIE


czynności samoobsługowe, doskonalenie nawyku estetycznego, kulturalnego

i samodzielnego spożywania posiłku


11:00 – 12:30

CZY SŁOŃCE… CZY DESZCZ… pobyt dzieci na świeżym powietrzu


  • nabywanie, doskonalenie umiejętności samoobsługowych (ubieranie)
  • zajęcia  sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo-ogrodnicze, spacery i wycieczki
  • zabawy dowolne i organizowane przez nauczyciela z całą lub w małych grupach, rozmowy indywidualne
  • prace porządkowe, zabawy na sprzęcie terenowym, uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola
  • wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej
  • tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej

12:30 – 13:00

OBIAD


  • czynności samoobsługowe, ćwiczenia prawidłowego posługiwania się sztućcami
  • wyrabianie nawyku zdrowego odżywiania się
  • dyżury dzieci

13:00 – 13:30

CHWILA RELAKSU…


  • słuchanie bajek, opowiadań
  • słuchane muzyki relaksacyjnej
  • zabawy dowolne według zainteresowań dzieci

13:30-15:00

INSPIRUJĄCE POPOŁUDNIE…


  • dzieci podczas zabaw dowolnych kształcą umiejętności społeczne, zgodnie porozumiewają się z dorosłymi i rówieśnikami, przestrzegają reguł obowiązujących w grupie przedszkolnej
  • aktywność własna
  • zabawy badawcze i tematyczne
  • zabawy konstrukcyjne i gry dydaktyczne
  • zabawy plastyczno-techniczne
  • słuchanie nagrań płytowych i słuchowisk
  • utrwalanie poznanych wierszy i piosenek
  • zabawy na świeżym powietrzu
  • zajęcia o charakterze wychowawczym
  • indywidualne wspomaganie rozwoju dzieci
  • czynności porządkowe w sali oraz w kącikach zainteresowań edukacyjnych

15:00 – 15:30

PODWIECZOREK


czynności samoobsługowe, doskonalenie nawyku estetycznego, kulturalnego

i samodzielnego spożywania posiłku


DZIECKO W TRAKCIE CAŁEGO POBYTU W CENTRUM OPIEKI I ROZWOJU „HAJDUCZEK” POZNAJE ZASADY WSPÓŁPRACY Z RÓWIEŚNIKAMI, UCZY SIĘ AKTYWNYMI METODAMI ZDOBYWANIA WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI POZWALAJĄCYCH NA POKONYWANIE TRUDNOŚCI, ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW, PODEJMOWANIE GRUPOWYCH DECYZJIZ ZACHOWANIEM OBOWIĄZUJĄCYCH NORM