PLAN DNIA

RAMOWY PLAN DNIA

ŚREDNIAKI

 

6:30 – 8:30 NA DOBRY DZIEŃ…

  • schodzenie się dzieci

  • zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy konstrukcyjne, działalność plastyczno – manipulacyjna

  • zabawy ruchowe, zabawy ze śpiewem, integracyjne, zabawy przy muzyce

  • ćwiczenia ogólnorozwojowe (m.in. rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę, orientację w schemacie ciała oraz orientację przestrzenną)

  • rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci

  • zestaw ćwiczeń porannych oraz wzmacniających  narządy mowy

8:30 – 9:00 I ŚNIADANIE

  • czynności samoobsługowe, doskonalenie nawyku estetycznego, kulturalnego
    i samodzielnego spożywania posiłku

9:00 – 9:45 MALI ODKRYWCY…

  • zajęcia edukacyjne inspirowane przez nauczyciela obejmujące różne obszary aktywności, podczas których dzieci odkrywają, poznają, przeżywają, działają oraz doświadczają otaczającą je rzeczywistość, a także rozwiązują w twórczy sposób różnorodne problemy edukacyjno-dydaktyczne:

  • zabawy ruchowe integrujące grupę

  • realizacja różnorodnych form i metod pracy indywidualnej
    i zespołowej z zakresu edukacji zdrowotnej, społeczno-moralnej, artystycznej, muzycznej, przyrodniczej matematycznej i literackiej;

  • prowadzenie obserwacji przyrodniczych i zabawy badawcze
    w naturalnym środowisku,

  • zabawy dydaktyczne,

  • tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności
    i zainteresowania dzieci;

9:45 – 10:30 CZAS NA ZABAWĘ…

  • zabawy twórcze, zabawy w kącikach zainteresowań wynikające z własnej aktywności dziecka, indywidualne i grupowe (obserwacja zachowań i działań dzieci)

10:30 – 11:00 II ŚNIADANIE

  • czynności samoobsługowe, doskonalenie nawyku estetycznego, kulturalnego
    i samodzielnego spożywania posiłku

11:00 – 12:30 CZY SŁOŃCE… CZY DESZCZ… pobyt dzieci na świeżym powietrzu

  • nabywanie, doskonalenie umiejętności samoobsługowych (ubieranie)

  • zajęcia  sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo-ogrodnicze, spacery i wycieczki,

  • zabawy dowolne i organizowane przez nauczyciela z całą lub w małych grupach, rozmowy indywidualne,

  • prace porządkowe, zabawy na sprzęcie terenowym, uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola,

  • wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej,

  • tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej,

12:30 – 13:00 OBIAD

  • czynności samoobsługowe, ćwiczenia prawidłowego posługiwania się sztućcami

  • wyrabianie nawyku zdrowego odżywiania się

13:00 – 13:30 CHWILA RELAKSU…

  • słuchanie bajek, opowiadań

  • słuchane muzyki relaksacyjnej

  • zabawy dowolne według zainteresowań dzieci

13:30-17:30 INSPIRUJĄCE POPOŁUDNIE… dzieci podczas zabaw dowolnych kształcą umiejętności społeczne, zgodnie porozumiewają się z dorosłymi
i rówieśnikami, przestrzegają reguł obowiązujących w grupie przedszkolnej

  • aktywność własna
  • zabawy badawcze i tematyczne
  • zabawy konstrukcyjne i gry dydaktyczne
  • zabawy plastyczno-techniczne
  • słuchanie nagrań płytowych i słuchowisk
  • utrwalanie poznanych wierszy i piosenek
  • zabawy na świeżym powietrzu
  • zajęcia o charakterze wychowawczym
  • indywidualne wspomaganie rozwoju dzieci
  • czynności porządkowe w sali oraz w kącikach zainteresowań
    i edukacyjnych
  • rozchodzenie się dzieci

15:00 – 15:30 PODWIECZOREK

  • czynności samoobsługowe, doskonalenie nawyku estetycznego, kulturalnego
    i samodzielnego spożywania posiłku

 

DZIECKO W TRAKCIE CAŁEGO POBYTU W CENTRUM OPIEKI I ROZWOJU „HAJDUCZEK” POZNAJE ZASADY WSPÓŁPRACY Z RÓWIEŚNIKAMI, UCZY SIĘ AKTYWNYMI METODAMI ZDOBYWANIA WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI POZWALAJĄCYCH NA POKONYWANIE TRUDNOŚCI, ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW, PODEJMOWANIE GRUPOWYCH DECYZJI
Z ZACHOWANIEM OBOWIĄZUJĄCYCH NORM.

 

RAMOWY PLAN DNIA

MALUCHY

8:30 – 9:00 I ŚNIADANIE

  • czynności samoobsługowe, doskonalenie nawyku estetycznego, kulturalnego
    i samodzielnego spożywania posiłku

9:00 – 9:45 MALI ODKRYWCY…

  • zajęcia edukacyjne inspirowane przez nauczyciela obejmujące różne obszary aktywności, podczas których dzieci odkrywają, poznają, przeżywają, działają oraz doświadczają otaczającą je rzeczywistość, a także rozwiązują w twórczy sposób różnorodne problemy edukacyjno-dydaktyczne:

  • zabawy ruchowe integrujące grupę

  • realizacja różnorodnych form i metod pracy indywidualnej
    i zespołowej z zakresu edukacji zdrowotnej, społeczno-moralnej, artystycznej, muzycznej, przyrodniczej matematycznej i literackiej;

  • zabawy dydaktyczne,

  • tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności
    i zainteresowania dzieci;

9:45 – 10:30 CZAS NA ZABAWĘ…

  • zabawy twórcze, zabawy w kącikach zainteresowań wynikające z własnej aktywności dziecka, indywidualne i grupowe (obserwacja zachowań i działań dzieci)

10:30 – 10:45 II ŚNIADANIE

  • czynności samoobsługowe, doskonalenie nawyku estetycznego, kulturalnego
    i samodzielnego spożywania posiłku

11:00 – 12:30 CZY SŁOŃCE… CZY DESZCZ… pobyt dzieci na świeżym powietrzu

  • nabywanie, doskonalenie umiejętności samoobsługowych (ubieranie)

  • zajęcia  sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo-ogrodnicze, spacery i wycieczki,

  • zabawy dowolne i organizowane przez nauczyciela z całą lub w małych grupach, rozmowy indywidualne,

  • prace porządkowe, zabawy na sprzęcie terenowym, uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola,

  • wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej,

  • tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej,

12:30 – 13:00 OBIAD

  • czynności samoobsługowe, ćwiczenia prawidłowego posługiwania się sztućcami

  • wyrabianie nawyku zdrowego odżywiania się

13:00 – 13:30 CHWILA RELAKSU…

  • leżakowanie

  • słuchanie bajek, opowiadań

  • słuchane muzyki relaksacyjnej

DZIECKO W TRAKCIE CAŁEGO POBYTU W CENTRUM OPIEKI I ROZWOJU „HAJDUCZEK” POZNAJE ZASADY WSPÓŁPRACY Z RÓWIEŚNIKAMI, UCZY SIĘ AKTYWNYMI METODAMI ZDOBYWANIA WIEDZY UMIEJĘTNOŚCI POZWALAJĄCYCH NA POKONYWANIE TRUDNOŚCI, ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW, PODEJMOWANIE GRUPOWYCH DECYZJI
Z ZACHOWANIEM OBOWIĄZUJĄCYCH NORM.

RAMOWY PLAN DNIA

STARSZAKI

 

8:00 – 8:30 NA DOBRY DZIEŃ…

  • zabawy ruchowe, zabawy ze śpiewem, integracyjne, zabawy przy muzyce

  • ćwiczenia ogólnorozwojowe (m.in. rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, grafomotorykę, orientację w schemacie ciała oraz orientację przestrzenną)

  • rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci

  • zestaw ćwiczeń porannych oraz wzmacniających  narządy mowy

8:30 – 9:00 I ŚNIADANIE

  • czynności samoobsługowe, doskonalenie nawyku estetycznego, kulturalnego
    i samodzielnego spożywania posiłku

9:00 – 10:00 MALI ODKRYWCY…

  • zajęcia edukacyjne inspirowane przez nauczyciela obejmujące różne obszary aktywności, podczas których dzieci odkrywają, poznają, przeżywają, działają oraz doświadczają otaczającą je rzeczywistość, a także rozwiązują w twórczy sposób różnorodne problemy edukacyjno-dydaktyczne:

  • zabawy ruchowe integrujące grupę

  • realizacja różnorodnych form i metod pracy indywidualnej
    i zespołowej z zakresu edukacji zdrowotnej, społeczno-moralnej, artystycznej, muzycznej, przyrodniczej matematycznej i literackiej;

  • prowadzenie obserwacji przyrodniczych i zabawy badawcze
    w naturalnym środowisku,

  • zabawy dydaktyczne,

  • tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności
    i zainteresowania dzieci;

10:00 – 11:00 CZAS NA ZABAWĘ…

  • zabawy twórcze, zabawy w kącikach zainteresowań wynikające z własnej aktywności dziecka, indywidualne i grupowe (obserwacja zachowań i działań dzieci)

10:30 – 10:45 II ŚNIADANIE

  • czynności samoobsługowe, doskonalenie nawyku estetycznego, kulturalnego
    i samodzielnego spożywania posiłku

11:00 – 12:30 CZY SŁOŃCE… CZY DESZCZ… pobyt dzieci na świeżym powietrzu

  • nabywanie, doskonalenie umiejętności samoobsługowych (ubieranie)

  • zajęcia  sportowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowo-ogrodnicze, spacery i wycieczki,

  • zabawy dowolne i organizowane przez nauczyciela z całą lub w małych grupach, rozmowy indywidualne,

  • prace porządkowe, zabawy na sprzęcie terenowym, uczenie zasad postępowania warunkujących bezpieczeństwo dziecka w budynku, w ogrodzie i poza terenem przedszkola,

  • wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej,

  • tworzenie warunków do spontanicznej i zorganizowanej aktywności ruchowej,

12:30 – 13:00 OBIAD

  • czynności samoobsługowe, ćwiczenia prawidłowego posługiwania się sztućcami

  • wyrabianie nawyku zdrowego odżywiania się

  • dyżury dzieci

13:00 – 13:30 CHWILA RELAKSU…

  • słuchanie bajek, opowiadań

  • słuchane muzyki relaksacyjnej

  • zabawy dowolne według zainteresowań dzieci

13:30-15:00 INSPIRUJĄCE POPOŁUDNIE… dzieci podczas zabaw dowolnych kształcą umiejętności społeczne, zgodnie porozumiewają się z dorosłymi
i rówieśnikami, przestrzegają reguł obowiązujących w grupie przedszkolnej

  • aktywność własna
  • zabawy badawcze i tematyczne
  • zabawy konstrukcyjne i gry dydaktyczne
  • zabawy plastyczno-techniczne
  • słuchanie nagrań płytowych i słuchowisk
  • utrwalanie poznanych wierszy i piosenek
  • zabawy na świeżym powietrzu
  • zajęcia o charakterze wychowawczym
  • indywidualne wspomaganie rozwoju dzieci
  • czynności porządkowe w sali oraz w kącikach zainteresowań
    i edukacyjnych

15:00 – 15:30 PODWIECZOREK

  • czynności samoobsługowe, doskonalenie nawyku estetycznego, kulturalnego
    i samodzielnego spożywania posiłku

 

DZIECKO W TRAKCIE CAŁEGO POBYTU W CENTRUM OPIEKI I ROZWOJU „HAJDUCZEK” POZNAJE ZASADY WSPÓŁPRACY Z RÓWIEŚNIKAMI, UCZY SIĘ AKTYWNYMI METODAMI ZDOBYWANIA WIEDZY, UMIEJĘTNOŚCI POZWALAJĄCYCH NA POKONYWANIE TRUDNOŚCI, ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW, PODEJMOWANIE GRUPOWYCH DECYZJI
Z ZACHOWANIEM OBOWIĄZUJĄCYCH NORM.


Plan zajęć dodatkowych w roku 2016/2017

PONIEDZIAŁEK

MALUCHY ŚREDNIAKI STARSZAKI
9:30-10:00
język angielski 

 

     
 
 
 
 

WTOREK

MALUCHY ŚREDNIAKI STARSZAKI

 

 
10:40-11:00
gimnastyka korekcyjna
10:20-10:40
gimnastyka korekcyjna
10:00-10:20
gimnastyka korekcyjna 

ŚRODA

MALUCHY ŚREDNIAKI STARSZAKI
8:05 – 9:25 logopeda
 9:00-9:30
zajęcia teatralne
9:45-10:15
język angielski 
9:30-10:00
zajęcia teatralne
  10.15:00-10:45
język angielski
10:00-10:30
zajęcia teatralne
  13:30 –
zajęcia
– 16.30
SI 
 

CZWARTEK

MALUCHY ŚREDNIAKI STARSZAKI
9:30-10:00
język angielski 
10:15-10:45
język angielski
9:45-10:15
język angielski
                             13:30-
zajęcia
16:30-
SI
 
   
   
     

PIĄTEK

MALUCHY ŚREDNIAKI STARSZAKI
11:15-11:30
rytmika 
 
   11:30-12:00
rytmika

  12:00-12:30
rytmika 
                              

 

KONTAKT:

Centrum Opieki i Rozwoju HAJDUCZEK Ul. Podmiejska 62 41-506 Chorzów, woj. śląskie

tel. 537 470 358 do godz. 17:30

e-mail: centrum.hajduczek@gmail.com

Centrum Opieki i Rozwoju HAJDUCZEK Ul. Podmiejska 62, 41-506 Chorzów tel. 537 470 358

do godz. 17:30,   e-mail: centrum.hajduczek@gmail.com

design by tefode